Dovolená Pelješac den šestý.

Na dnešek jsme naplánovali výlet do Orebiče a na Korčulu. Ráno samozřejmě koupání – to musí být, pak snídaně, k tomu vnitřní desinfekce a vyrážíme. V Orebiči jsme za necelou půl hodiny , zakoupíme lístky na trajekt – pět dospělých a auto , celkem jedna cesta 128 kun. Po chvíli už přistáváme v přístavu nedaleko Korčuly a jedeme autem do města. I zde je bohužel vidět jak málo je turistů. Zaparkoval jsem bez problémů skoro ve středu města. Pak následuje prohlídka včetně výstupu na zvonici kostela Svatého Marka s krásnou vyhlídkou na celé město a okolí. I zde jsme úplně sami, jaký to rozdíl oproti loňskému roku !! Teda řeknu Vám dělat tady teď číšníka to je vopruz. Vždyť v některých restauracích byli jen oni !! a hosté nikde. Kdo nezažil prázdnou Korčulu – doporučuju právě teď – v hlavní sezónu !! Po zakoupení lístků na trajekt , se vracíme zpět do Orebiče. Zde v restauraci si dáváme smažené sardinky, rybí kroužky, jak se tady říká – bílou rybu, míchaný salát. Zase „po česku“ , každý něco jiněho a pak navzájem ochutnáváme. Hodně fouká a tak zběžně prohlížíme Orebič.

Už se opakuju , ale v loňském roce zde byla “ hlava na hlavě“ a teď – nikdo. I proto vzdáváme večerní „festu“ s vínem a vracíme se do Trpanje. Zde ještě následuje pozdněodpolední koupání s pak už tradiční posezení při dobrém pití. Když to trochu shrnu – vůbec nezávidím těm majitelům a nájemníkům restauraci , barů a já nevím co ještě. Bez zákazníků je to prostě śpatně. Na druhou stranu pro nás turisty je to super. Všude !! prázdno, máte na všechno a všude čas, nikdo nepobízí k postupu. Prostě radost. Kdo to chce zažít tak se sbalte a prostě přijeďte.

Autorem příspěvku je Jiří Svítil.