V úterý 29. března zavítala mezi české novináře ministryně turismu a sportu Nikolina Brnjac doprovázená ředitelem Chorvatského turistického sdružení Kristjanem Staničićem. Společně s nimi se tiskové konference v pražském Martinickém paláci zúčastnili Tomislav Fain za Chorvatskou asociaci cestovních kanceláří, Neno Nizić za Hotel Stories a Dubravko Miholić, ředitel zastoupení Chorvatského turistického sdružení v České republice a na Slovensku.

V posledních letech byly do chorvatského cestovního ruchu investovány více než 4 miliardy eur a nyní jsou k dispozici další 2,2 miliardy kun z Národního Plánu obnovy a odolnosti. „Chorvatsko patří tradičně mezi oblíbené turistické destinace českých turistů. Těší nás především fakt, že český trh stále více uznává Chorvatsko jako dovolenkovou destinaci mimo letní měsíce, o čemž svědčí i fakt, že od začátku letošního roku přibylo 98 procent příjezdů a o 25 procent více přenocování oproti stejnému období v roce 2019.” říká ministryně turismu a sportu Nikolina Brnjac.

Tisková konference




„Chorvatsko se kromě moře a krásné přírody stává destinací s přidanou hodnotou a nabízí turistům vyšší úroveň zážitků, což moderní čeští turisté stále častěji vyhledávají. Kromě nabídky, která je jim již dobře známa, neustále rozvíjíme segment luxusní turistiky. Vzhledem k rostoucí poptávce po tomto segmentu cestovního ruchu chceme na českém trhu v nadcházejícím období profilovat Chorvatsko mimo jiné jako turistickou destinaci moderního luxusu, která kromě běžných forem nabízí personalizaci, zhodnocení zážitků a emocí a osobní rozvoj prostřednictvím komunikace s místní kulturou a komunitou,“ dodala Nikolina Brnjac.

Statistiky uvádějí, že turisté z Česka patří mezi důležité klienty chorvatského cestovního ruchu. Česká republika patří mezi pět největších outgoingových trhů, ze kterých realizujeme největší turistický obrat, a Češi jsou našimi vítanými a věrnými hosty. Vnímání Chorvatska na českém trhu je strategicky důležitou otázkou, protože si chceme dlouhodobě udržet pozici jedné z nejoblíbenějších zahraničních destinací Čechů. Přestože je naše země v současnosti nejvíce vnímána jako letní rodinná destinace, což potvrzují údaje o 60 procentech českých turistů cestujících do Chorvatska na letní dovolenou s rodinou, do budoucna chceme zaujmout pozici destinace celoročně bohaté na různorodé nabídky, a to jak na pobřeží, tak ve vnitrozemí, ale také jako destinace, která přitahuje turisty různého věku, zejména mladé lidi,“ uvedl ředitel Chorvatského turistického sdružení Staničić.

Tisková konference

Už jste členy naší skupiny Milujeme Chorvatsko – diskusní fórum na Facebooku? Přidejte se  k nám a žádná důležitá informace vám neunikne.