Chorvatsko zažívá letos velký zájem turistů. Během prvních sedmi měsíců roku roku 2022 eviduje 10,3 milionu příjezdů a 54,3 milionu přenocování, tedy o 60 procent více příjezdů a o 46 procent více přenocování než ve stejném období loňského roku.

Zahraniční turisté vytvoiřili celkem 47,8 milionu přenocování, domácí občané 6,6 milionu. Ve srovnání s rokem 2019 je to 89 procent příjezdů a 95 procent přenocování. Prvním jsou data ze systému eVisitor, který registruje turistický provoz v komerčních i nekomerčních zařízeních a námořních charterech.

Nejvíce turistických přenocování bylo zaznamenala Istrie (15,8 mil.), následuje Splitsko-dalmatská župa (9,9 mil.) a Primorsko-gorskokotarská župa (9,5 mil.). Dále Zadarská župa (7,7 mil. přenocování), Dubrovnicko-neretvanská župa (4,1 mil.) a Šibenicko-kninská župa (3,4 mil.). Při pohledu na výsledky destinací bylo nejvíce přenocování od začátku roku dosaženo v Rovinji (2,4 milionu), Dubrovníku (2 miliony), Poreči (1,9 milionu), Splitu (1,6 milionu) a Umagu (1,5 milionu). .

Při pohledu na trhy od začátku roku největšího počtu přenocování dosáhli zahraniční hosté z Německa (11,4 mil.), Slovinska (6 mil.), Rakouska (4,4 mil.), Polska (3,5 mil.), České republiky (3,5 milionu), Slovensko (1,9 milionu) a Spojené království (1,9 milionu). Podle typu ubytování se nejvíce přenocovalo v zařízeních domácností (20,2 mil.), hotelech (12,2 mil.) a kempech (10,9 mil.).




„Po velmi dobrých výsledcích v prvních šesti měsících letošního roku byl velký zájem o Chorvatsko takév  červenci. V této době se téměř vyrovnaly výsledky z roku 2019, a z některých trhů jako Německo, Česká republika, Polsko, Rakousko nás navštívilo až o 215 000 turistů, více než v červenci 2019. Se vstupem do srpna, který bývá z hlediska pohybu turistů obvykle nejintenzivnějším měsícem v roce, očekáváme pokračování tohoto trendu, které, jak věřím, bude doprovázeno výbornými finančními výsledky. Každým rokem naši hosté poznávají nové hodnoty v chorvatské turistické nabídce, letos byl zprovozněn most na Pelješac, který zkrátil cestu autem na daleký jih, a most samotný se stal turistickou atrakcí. Naším úkolem je i v tomto nejintenzivnějším období vyvinout úsilí, aby hosté byli se službami a zážitkem spokojeni, aby si Chorvatsko trvale zapsali na mapu svých oblíbených destinací,“ uvedla ministryně turismu a sportu Nikolina Brnjac. .

„V červenci jsme téměř vyrovnali trendy z rekordního roku 2019, přičemž některé destinace tyto výsledky dokonce překonaly. Stále nás čekají vrcholné turistické víkendy a týdny, kdy se u nás bude denně ubytovat více než 1,2 milionu hostů. Vedro a davy jsou velké, proto apeluji na zodpovědné chování, opatrnost a trpělivost. Kromě skvělého srpna, ve kterém očekáváme velké množství německých hostů z Bavorska a Bádenska-Württemberska, Rakušanů, Britů a Italů, jsou skvělá i oznámení na posezónu, zejména na září a říjen. Propagační aktivity pro posezónu probíhají na amerických trzích, následují kampaně ve Slovinsku a speciální propagační akce v Polsku a Maďarsku,“ uvedl ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić.

Už jste členy naší skupiny Milujeme Chorvatsko – diskusní fórum na Facebooku? Přidejte se  k nám a žádná důležitá informace vám neunikne.